ABD tüketici güveni 13 ayın zirvesinde
Michigan Üniversitesi, Amerikalı tüketicilerin trendleri doğrultusunda hazırladığı Şubat ayı Tüketici İnanç Endeksi’nin öncü verilerini açıkladı.
Buna göre Tüketici İnancı Şubat ayında bir önceki aya göre 1,5 puan artarak 66,4 oldu.
Bu dönemde piyasa beklentilerinin üzerinde yükselen tüketici güven endeksinin 65 değerini alması bekleniyordu. 2022 Şubat ayından bu yana en yüksek seviyesine ulaşan tüketici güven endeksi Ocak ayında 64,9 olarak gerçekleşti.
Amerikalıların mevcut mali koşullara ilişkin değerlendirmelerini ölçen mevcut ekonomik koşullar endeksi, aylık 4,2 puan artışla 72,6’ya yükseldi.
Tüketicilerin uzun vadeli öngörülerini yansıtan tüketici beklentileri endeksi ise aynı dönemde 0,4 puan azalarak 62,3 oldu.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Tüketici Anketleri Müdürü Joanne Hsu, Şubat ayında ekonomide yaşanan son olumlu ve olumsuz gelişmelerin tüketiciler arasında karışık bir tutuma yol açtığını belirtti.
Son dönemde enflasyondaki yavaşlamaya rağmen yüksek fiyatların tüketiciler üzerinde baskı yaratmaya devam ettiğine işaret eden Hsu, Ocak ayında 3,9 olan gelecek yıl enflasyon beklentisinin Şubat ayında 4,2’ye yükseldiğini kaydetti.
Hsu, tüketicilerin uzun vadeli enflasyon beklentilerinin de yüzde 2,9 seviyesinde olduğunu bildirdi.